Hace unos días se lanzó el Journal of Metamodern Theory and Praxis, Volume 1, Issue 1, una revista que recoge trabajos inspirados en el paradigma metamoderno, allí participo con un artículo en el que cuenta las motivaciones de la iniciativa que vengo co-creando llamada la universidad del futuro y donde expongo y amplío la conversación sobre categorías como la abundancia educativa, el maestro como intermediario, el currículo como viaje y las 9 aulas vivas. En este número se encuentran textos muy variados sobre filosofía, economía, poesía, manifiesto de metamodernismo negro, arte, pintura, fotografía, religión, sociología, educación,…
Aquí les comparto el enlace del artículo.
https://sts.williams.edu/files/2024/11/10-University-of-the-Future-Andres-Fonseca-Diaz.pdf
Nota: este mismo artículo en español fue publicado recientemente en el libro Horizontes expandidos de la Educación, la Tecnología y la Innovación. Editorial Aula Magna, 2024. McGraw-Hill Interamericana de España S.L.
1 comentario:
thanks to the Journal of Metamodern I've read your article there.
Every second sentence resonates very deeply with my theories and practices of rebuilding / regrowing education. Thank you so much for the text and the initiative. The point that I want to mention is that your article reminded me about the story and social impact in the North Europe of Folk high school https://en.wikipedia.org/wiki/Folk_high_school. I was constantly amazed how people in Sweden and Finland even in very rural areas are so well-educated and holistically minded. So the part of the answer I've found in the book «The Nordic Secret» (2017) - that among the other reasons it tells about these informal schools for adults that were also based heavily on conversations. When I look at the web sites of such volk schools nowadays I see that they also teach permaculture and teachers there look like that profile that you describe in your article.
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